Van beginneling tot veteraan - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Erwin Zanen - WaarBenJij.nu Van beginneling tot veteraan - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Erwin Zanen - WaarBenJij.nu

Van beginneling tot veteraan

Blijf op de hoogte en volg Erwin

26 April 2017 | Australië, North Melbourne

Het is een hele prestatie als je langer dan een jaar in een land bent in de backpackerwereld. Stiekem ben ik tussendoor 1,5 maand in NL geweest maar dat reken ik voor het gemak niet mee. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus eindelijk klaar ben met mijn farmwork en dat ze zelfs mijn 2e jaars visum hebben goedgekeurd, wat mij zowel verbaasde als enorm verblijdde. Ik heb echt moeten zwoegen op die boerderijen en stiekem zou ik het niemand aanraden, maar ik heb er een paar dingen aan overgehouden. Ten eerste, vrienden! Een aantal zie ik nogsteeds. Ook heb ik heel veel verhalen en belevenissen opgedaan. Wat ook leuk is, is dat ik 14 kilo kwijt ben vanwege het harde werk. Bloed, zweet en tranen waren alledrie vertegenwoordigd. Als laatste natuurlijk mijn nieuwe visum vokr een jaar (dat is waar je het uiteindelijk voor doet).

Nadat ik klaar was (geen moment te vroeg want een enkele dag later verliep mijn eerste visum) ben ik een week in Curlwaa gebleven en daarna met een reismaatje naar Melbourne gegaan. Ik heb mn reismaatje afgezet op het vliegveld en ben een hostel in gedoken. Dat weekend waren de F1 races in Melbourne en daar ben ik heengegaan met mn achterneef en wat vrienden. Geweldige belevenissen. Ik ben nu een maand in Melbourne. Ik wilde een blog schrijven dat ik eindelijk klaar was met beulen en dat ik meteen bij een baantje in melbourne kon beginnen maar dat ging niet op. Ik heb blijkbaar toch geluk genoeg want vandaag heb ik eindelijk een baantje gevonden! Het is deur tot deur verkoop van dozen met vers voedsel. Het bedrijf heet Hello Fresh, en is ook in Nederland. Google maar! Afgelopen maand heb ik vele sollicitaties er uit gegooid en ben langs bedrijven gegaan. Er kwam niets uit. Daarom zag de laatste maand er als volgt uit: slapen, eten, solliciteren, naar vrienden gaan en slapen. Dat was het praktisch elke dag. Alleen zondag was anders, dan ging ik namelijk naar de kerk. Dat was/is best cool want het is in een bioscoop. Dus je hebt kerk in een bioscoopzaal en je zit heerlijk in je comfortabele stoel te kijken naar een gefilmde versie van het oplezen van het bijbelgedeelte. Wat vooral goed is, is dat de preken vol van praktische info en theologie is. Het zijn lange preken maar je verveelt je niet!

Afgelopen weekend ben ik naar Phillip Island gegaan naar de V8 supercar races. Het ticket daarvoor was goedkoper dan wat ik in Melbourne betaal voor die tijd voor accommodatie. Verder konden mijn achterneef, een groep van zijn vrienden en ik het gratis huis van een achternicht gebruiken. goed geregeld dacht ik zo. Ik heb een prima weekend gehad zoals je waarschijnlijk al had geraden.

Dat brengt me tot nu. Ookal heb ik afgelopen week een cursus gedaan voor een schenkvergunning, ga ik nu iets heel anders doen dan in een bar werken. Het leven van een backpacker zit vol verassingen. Morgen heb ik mn eerste training om mensen over te halen om gezond voedsel te kopen en het gemakkelijk bij hen thuis te laten bezorgen elke week. We gaan zien wat er gaat gebeuren.

Groetjes daar! En jullie zullen wel balen dat de overheid hier het praktisch onmogelijk voor me wil maken om hier langer te blijven dus het is goed mogelijk dat jullie nog maar 11 maanden hebben om de bloemetjes buiten te zetten zolang ik jullie rust niet verstoor.

Ooi!

  • 27 April 2017 - 14:50

    Gerdien En Andre:

    G'DAY MATE

    "IT'S NOTH WORTH A ZAC"...oftewel SIX PENCE COIN NOW FIVE CENTS.
    That's Real Australian for backpackers...Zó is het leven...

    Ha die Erwin...gelukkig even een teken van leven vanuit Ausieland...
    Maar ja, je hebt ook 'bloed zweet en tranen vergoten' en dat zal veel tijd vergen.
    Je hebt inmiddels een 'schenkvergunning' gehad...wij wachten nu dus op jouw 'schenking' :-)
    De 'bloemetjes' staan inmiddels buiten hier, al is het een koude KONINGSDAG.
    Na 11 maanden zien we je graag weer terug, maar zullen we je nog herkennen???
    Inmiddels al 14 kilo kwijt?...dat is heel wat!
    Hopen dat je zelf de overgebleven producten van 'Hello Fresh' mag consumeren, anders blijft er weinig van je over.

    Fijn dat je ook een kerk gevonden hebt om wekelijkse verdieping te krijgen...dat is het belangrijkst!
    Succes met je nieuwe baan man, doe je best!
    ZORG GOED VOOR JEZELF MAN!

    Groetjes van ons en tot ziens, mails, app's enz.
    xx
    A&G

  • 03 Mei 2017 - 09:18

    :

    Hey Erwin,

    Ik heb je dagboeken gelezen als aanrader van Stephanie Bons, een oud-klasgenootje van me. Ik hoop 5 november te vertrekken naar Australie voor 1 of 2 jaar. Jij geeft aan van te voren al een baan geregeld te hebben. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Daarnaast heb ik ook de tip gekregen om samen met anderen te zoeken naar een huisje, omdat dat uiteindelijk goedkoper en makkelijker is dan elke dag een ander hostel. Hoe denk jij hierover?

    Misschien kan ik keertje contact met je opnemen ofzo? Wil graag van jouw ervaringen leren! Mijn mail is josevandegraaf@gmail.com of anders +31683572225

    Groetjes en heel veel plezier natuurlijk nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 6429

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 18 Maart 2018

Australië

Landen bezocht: